otrdiena, 2011. gada 23. augusts

KOUČINGS KĀ ATRAKCIJA BALLĪTĒ vai PIE UGUNSKURA?



Emocijas, kas vieno kopīgu mērķu izvirzīšanai
Vairāk vai mazāk, bet tie cilvēki, kas apgrozās personāla vadības lauciņā, ir dzirdējuši kaut ko par koučingu.  Vēl vairāk- ir vērojama tendence, ka personāla vadītāji, apmācību speciālisti paši apgūst koučingu, jo ir atzinuši to kā vērā ņemamu personāla attīstības metodi.  Taisnību sakot, arī pati esmu nākusi no šīs pašas- personāla vadības- vides.  Ja mani no sākuma koučingā piesaistīja „vislabākā lēmuma” pieņemšanas filozofija (Eriksona koučingā kā viens no pamatprincipiem tiek izvirzīts- CILVĒKI PIEŅEM VISLABĀKOS LĒMUMUS), tad šobrīd man tīk vairāk koncentrēties uz „cilvēkiem ir visi resursi” filozofiju (vēl viens Eriksona koučinga pamatprincips CILVĒKU RĪCĪBĀ IR VISI VIŅIEM NEPIECIEŠAMIE RESURSI).  Un koncentrējoties, kā reiz uz pēdējo no minētajiem, esmu sākusi apspriest iespēju piedāvāt komandu koučinga elementus kā daļu no korporatīvajām izklaidēm. Kāpēc saku, ka daļu no komandu koučinga elementiem? Vienkārši tāpēc, ka komandu koučings pēc būtības ir vairākas tikšanās reizes gan ar komandu, gan komandas vadītāju, lai rastu risinājumu, kādam komandas darbā aktuālam jautājumam. Bet, formātā, par kuru runāju es- t.i. par kopīgu komandas izklaides pasākumu- nebūt nav iespējams novadīt komandas koučinga sesiju klasiskajā izpratnē. Tad, kāpēc es gatavojos ko tamlīdzīgu darīt? Pavisam vienkāršu iemeslu dēļ. Komandu koučingā tomēr ir dažas tēmas, kuru atklāšanai ļoti nepieciešama kopības sajūtas radīšana. Un kopības sajūta, kā zināms, vislabāk atklājas emocionāli uzlādējošā vidē. Kur nu vēl labāka vide, kā kopīgas izklaides!
Ko Jūs, piemēram, teiktu par sekojošiem piedāvājumiem:
  •  „Tēja un vakara sarunas pie ugunskura. Kas mūs vieno?”
  • „ Vīndarīšanas meistarklase. In vino Veritas. Kā top dzidra komandas misija?”
  • „Čempionu sumināšana. Ko mēs esam iemācījušies?”
  • „Gandrīz ideālas vakariņas. Un kas būs tālāk?”
Gribu nomierināt tos, kuri uzskata, ka tik nopietnu lietu apspriešana var sabojāt vēlmi labi atpūsties. Pieredze tomēr rāda, ka tā nebūt nav. Drīzāk pretēji- lielākā daļa no  ļaudīm šādus pasākumu atceras ar labām emocijām....un galu galā arī ar reālu ieguvumu turpmākai komandas sadarbībai un attīstībai. Vai tās būtu kopīgi apzinātas komandas vērtības,  tieši un nepastarpināti izveidota komandas misija, komandas veiksmīgākas pieredzes integrācija vai tālākās attīstības ideju salūts. Un ir vēl viena lieta- šādi pasākumi lieliski darbojas, lai novērtētu komandas biedru vēlmi sadarboties.  Šī informācija savukārt varētu būt noderīga komandas vadītājam, lai saprastu, kurš no darbiniekiem  ir komandas spēlētājs, kuram piemīt līdera spējas, kurš ir autsaiders (un ne vienmēr tas ir kas slikts!), bet kurš ir izteikta zvaigzne.
Ikviens no augstāk minētajiem piedāvājumiem var tikt pārveidots, pielāgots un savienots ar visdažādākajām kopīgām komandas izklaidēm. Kā viena no interesantākajām varētu būt kopīga komandas vīna pagatavošana......un vīna testēšana pēc 6-9 mēnešiem jau nākamajā komandas tikšanās reizē.
Esmu atvērta sadarbības piedāvājumiem!
Hei, dzīve ir skaista, baudīsim to kopā:)
Attēls no http://www.http//ideahouseaizpute.blogspot.com/ , attēla autors: Krišjānis Šneiders

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana