piektdiena, 2011. gada 2. septembris

Šī gadsimta veiksme slēpjas sadarbībā. Конкуренция - это прошлый век.


Pasaule mainās. Un mēs līdz ar to. Arī biznesa vide. Ja vēl pavisam nesen, ar dedzību acīs un cīņas sparu sirdīs apguvām konkurences pamatlikumus un metāmies ar visiem spēkiem pretinieku pārspēšanā (mukšanā un ķeršanā), tad tagad.... veiksmīgākie ir jau pārorientējušies un sapratuši, ka ir arī lietderīgāki enerģijas izmantošanas veidi (skat.bildi). Šobrīd daudz straujāku attīstību piedzīvo uzņēmumi, kuri darbojas vadoties pēc SADARBĪBAS principa. Nu jau vairs nav būtiski ražot miljoniem lielas vienādu preču partijas un pēc tam tikpat daudz miljonus tērēt, lai pārliecinātu patērētājus par šo preču "must have". Tas ir pagājušā gadsimta uzskats un pārliecība. Un tas pamazām zaudē savu spēku. Šī gadsimta aktuālākā tendence ir SPECIALIZĀCIJA un spēja sadarboties ar tuvāko un tālāko apkārtni, izmantojot resursus lietderīgi. Manuprāt, ļoti ekoloģiska attieksme gan pret nedzīvo, gan arī  dzīvo vidi. Biznesa ekosistēmas- vairāku savstarpēji papildinošu produktu ražotāju apvienība. Win-to win princips darbībā. Un, galvenais, ka citkārt konkurentu apskriešanai tērējamie resursi tiek ieguldīti daudz produktīvākā gultnē- tiek kaut kas radīts, nevis iznīcināts.

Šajā nepilnas 7 minūtes garajā video Iļja Balahņins stāsta par vecajiem un jaunajiem uzskatiem ekonomikā, par veiksmīgām biznesa ekosistēmām un ar Nobela prēmiju novērtētiem biznesa likumiem, kuri šobrīd ir apgriezti kājām gaisā.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru